dimecres, d’abril 15

Quie d'Urs

El dilluns de la setmana santa quedem amb el Kuko a l'Ariege per tornar a la roca dos mesos després. Quedem a Urs, petit poble amb una tapieta amb vies de màxim 160m.

Després de 30 min. de forta pujada i sota un sol de justícia, començo escalant la "Princessa Sofia" 160m. 6a ***. El primer llarg (ajuntem llags 1 i 2)és molt wapo, sortida vertical amb canto, diedre, xemeneia i acabant per placa tombada fins reunió (foto de sobre).

El segon llarg el prova el Kuko (fotos de sobre i sota) però com la via va flanquejant i creuant vies és difícil de seguir. Ho probo jo i al final enfila per una via de 6b passant per un tram de quatre metres desplomats amb canto super wapo.

El tercer creua una canal cap a la dreta (aquí estic a punt de pinyo de primera) i agafa una placa de V+ amb líquens i roca un pel delicada que em fa patir com una truja. Tot i que ens queda un llarg, per culpa de la insolació baixem rapelant (hi ha ràpels a totes les vies, bien!).

Bona zona Urs, amb roca millor del que sembla.